مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی واحد چالوس
تاریخ دفاع : 1396/07/12
اساتید راهنما : حسن معصومی
اساتید مشاور :
اساتید داور : عظیم صلاحی کجور
مشاهده سایر پایان نامه های عظیم صلاحی کجور
هدف اصلی این تحقیق تدوین استراتژی های توسعه صنعت گردشگری ورزشی شهرستان نور بر اساس ماتریس SWOT بود. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود و نمونه آماری اين پژوهش را 20 نفراز افراد صاحب نظر و خبره در گردشگری ورزشی تشکیل می دهند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه و هم مصاحبه براي جمع آوري داده ها استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی به کمک نرم افزار SPSS بود. براساس نتایج بدست آمده می توان بیان کرد: در میان نقاط قوت بيشترين اولويت مربوط به شاخص « آب و هواي مطبوع در فصل سرد سال» با وزن 0.0531 است. شاخص « موقعيت جغرافيايي و استراتژیک مناسب» با وزن 0.472 در اولويت دوم قرار دارد است. در میان نقاط ضعف شاخص « عدم آگاهي مسئولين از اهميت گردشگري ورزشی و به روز نبودن مسئولين» با وزن 0.060 مهمترین نقطه ضعف داخلی محسوب می‌شود. در میان فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی، بطورکلی می‌توان گفت فرصت‌ها از اهمیت بیشتری نسبت به تهدیدها برخوردار هستند. بيشترين اولويت مربوط به شاخص « اشتغال زايي و ايجاد درآمد ارزي براي كشور» با وزن 0.085 است. شاخص « عدم كنترل ساخت و سازهاي بي رويه و غير قانوني در سواحل و تخريب محيط زيست» با وزن 0.069 مهمترین تهدید محیطی محسوب می‌شود. شاخص « نارضایتی نسبی گردشگران از خدمات توریستی شهرستان» با وزن 0.068 نیز یک تهدید عمده محسوب می‌شود.